Perskaičius įrašą, dažniausiai kyla tokios mintys: „Geras, šito nežinojau“ arba „Aha, apie tai jau buvau girdėjęs, bet ačiū, kad priminei“. Šis įrašas yra „Aha“ tipo. Tačiau tikiu, kad jį perskaičius, Jums kils idėjų.
2005 metais buvo publikuotas straipsnis, kuris pakeitė nusistovėjusias marketingo taisykles. Straipsnyje buvo rašoma apie 7 sekundžių svarbą žmogaus apsisprendimui, kai jis pamato prekes parduotuvės lentynoje. Kompanija „Procter&Gamble“ šį 7 sekundžių momentą pavadino pirmąja tiesos akimirka (angl. First Moment of Truth). Vėliau marketingo specialistai atrado, kad iš tiesų egzistuoja dvi tiesos akimirkos. Pirmoji, kai žmogus pamato prekę lentynoje ir sprendžia ar pirks ją, ar ne. Ir antroji, kai vartotojas grįžta namo, išbando nusipirktą prekę ir ją įvertina. Tradicinis marketingo modelis susideda iš trijų stadijų:
Kompanija „Google“ 2011 metais papildė šią teoriją. Vartotojų elgseną pakeitė internetas. Prieš pirmąją ir antrąją tiesos akimirką įvyksta Zero Moment of Truth (ZMOT). Ir būtent šioje stadijoje vartotojas priima sprendimą.
Anksčiau vartotojas pamatęs reklamą (stimulas), eidavo į parduotuvę ir pirmą kartą pamatydavo prekę parduotuvės lentynoje (pirmoji tiesos akimirka). Nusipirkęs ir pabandęs prekę, jis susidaro apie ją nuomonę ir ja dalinasi su kitais (antroji tiesos akimirka). Dabar tarp stimulo ir pirmosios tiesos akimirkos įsiterpia ZMOT. Vartotojas, pamatęs produkto reklamą, neina iš karto jos apžiūrėti į parduotuvę ir pirkti. Visų pirma, jis naršo internete, skaito atsiliepimus, straipsnius ir taip renka informaciją apie prekę. Internetas įgalino žmones surinkti kuo daugiau informacijos apie prekę ir taip patirti nulinę tiesos akimirką. Pavyzdžiui, vartotojas, pamatęs telefono reklamą „Facebook’e“ (stimulas), neina iš karto į parduotuvę jo nusipirkti. Jis naršo internete ir ieško informacijos apie jį – skaito atsiliepimus, lygina su kitais telefonais (ZMOT). Ir būtent šioje stadijoje jis jau apsisprendžia ar jis tą telefoną pirks ar ne, t. y., jam nereikia patirti pirmosios tiesos akimirkos, kad apsispręstų.
Atsakykite į šiuos klausimus:
Greičiausiai internete skaitysite atsiliepimus („Tripadvisor“ , „Facebook“ , „Google“, „Wolt“, „ Pincetas.lt“) ir tik tada priimsite sprendimą.
Tame pačiame tyrime paminėta, jog jau 2011 m. prieš apsispręsdamas dėl pirkimo, žmogus peržiūrėdavo apytiksliai 10,4 informacijos šaltinių. Daugoka. Ką tai reiškia? Galite būti labai geras pardavėjas, bet Jums parduoti sutrukdys Jūsų apsileidimas internete.
Savo klientų bei darbuotojų klausiame, kur ir kokios jie informacijos ieškojo prieš priimant sprendimą dirbti su mumis.
Būtų įdomu išgirsti, kokie informacijos šaltiniai internete Jums atrodo aktualiausi. Tuo tarpu pateikiu savo sąrašą:
Suprantu, kad resursų kiekis yra ribotas ir tinkamai pasirūpinti visais galimais komunikacijos kanalais gali būti sudėtinga. Geriausias sprendimas būtų paskambinti buvusiems ir esamiems klientams, darbuotojams bei paklausti, kaip ir kokios informacijos jie apie Jus ieškojo. Taip suprasite, kurie kanalai Jums yra aktualiausi.
Linkiu surasti savąsias nulines tiesos akimirkas.
Sužinokite,
kiek gali kainuoti
Jūsų potencialus klientas